MAUGLÍHO KRONIKA - 2. PŘÍBĚH - MAUGLÍ

(MK str.16-18)

Příběh nás zavádí na Poradní skálu do atmosféry shromáždění. Matky předvádí svá vlčata a s nimi i Mauglího, za něhož se musí přimluvit další dva členové smečky. Seznamujeme se s moudrým Balúem a černým panterem Baghýrou. Mauglí je přijat do smečky.

Úkol 1(s): „Vlčata, objevili se v našem příběhu další tři postavy z knihy džunglí, víte jaké?“ Kdo to byli a co takoví dělali v džungli? Kdo ochránil Mauglího? Balú byl moudrý medvěd a vychovával vlčí lid. Stejně tak my, skautští akelové a mauglí vychováváme takové malé človíčky, kteří až vyrostou, budou také vést malé človíčky po vlčáckých stezkách. A víte co, my si tom našem skautování něco povíme: krátké povídání o historii českého skautingu (A.B.S....)

Úkol 2: Balú učí a hlídá malá vlčata před dravou zvěří - hra venku na plácku; kruh o průměru cca. 2 m, každé vlče donese do kruhu tři kameny velikosti pěsti - kameny představují vlčata. Do kruhu si stoupne Balú (vlče) se šátkem na jehož konci je uzel. Vlčata (divá zvěř) se snaží proniknout do kruhu a kameny po jednom ukořistit. Balú však vlčata jen tak nedá a mlátí kolem sebe šátkem - kdo je zasažen (i vně kruhu) vypadává ze hry. Balú nesmí nohou z kruhu, tělem ano. Hra končí tehdy, až Balúovi zůstane jedno vlče.

Úkol 3(r): „Vlčata pamatujete si, co dělal Mauglí na Poradní skále?“.....hrál si s kamínky. „A my si teď z kamínků něco vyrobíme. Najděte pěkné kamínky různých barev a tvarů. Až jich budete mít dost, dostanete tvrdý papír a lepidlo (Gamafix) a na papír se pokusíte vytvořit zajímavou plastiku.

Úkol 4: „Šestky, po domě jsou schované tři zprávy - texty opsané z MK s vynechanými písmeny a slovy. Vaším úkolem je tyto zprávy najít a správně doplnit“. - texty :Akela, Balů, Baghýra

Úkol 5: Moudrý Balú učil vlčata mnoha zákonům a my si vyzkoušíme, jak takový Mauglí potom obstál v životě: modelové situace o nebezpečích. Hraje vlče s vlčetem:
  1. kamarád ti nabízí cigarety,
  2. neznámý člověk tě zve do svého bytu,
  3. vlče přihlíží šikanování,
  4. neznámý člověk se dobývá do bytu vlčete,
  5. vlčata se lákají na automaty.
Vhodné je, aby vlčata nejprve předvedla, jak se to dělat nemá a potom, jak se to dělat má, třeba po poradě s vůdcem. Obdobně by se daly sehrát scénky na vzájemnou pomoc: jak si navzájem můžeme pomoci...

Úkol 6: „Víte, co znamená slovo Mauglí?“ ....žabáček - na louce soutěž v žabácích

Úkol 7: Hra na Balůa: Balů učil vlčata hbitosti, ….. a vlčata si na něj zahrají - vytvoříme kruh z lana, nejlépe se hraje v místnosti. Vlče představující Balůa má zavázané oči. Vlčata se pohybují potichu, hbitěji, … a tak, aby se jich Balů nedotkl tlapou. Ten, který je zasažen, odchází mimo hrací plochu

Úkol 8: Hra na Baghýru – Baghýra panter, který je rychlý a tak se trénuje v rychlosti. - hra je stejná jako lavina. Vytvoří se skupiny po 3 vlčatech. Jedno z nich je Baghýrou a dvě jsou vlčci ze smečky. Baghýra vyrazí k určenému stromu, oběhne ho a vrací se pro vlče, vezme ho za ruku a opět oběhne strom, poté vezmou třetí vlče a opět všichni oběhnou strom.
Přijímání do smečky: Hráči se rozdělí na dvě družstva, hraje se klasická přetahovaná s malým zpestřením. První družstvo představuje Šer-chány a při přetahování opakuje formulku: „Lidské mládě je mé!“. A v druhé skupině si hráči rozdělí role Baghýry: „Já přetáhnu …………, Balů „přimlouvám se za lidské mládě“. Akély: „Hleďte dobře vlci“ Vyhrává silnější (popř. Hlučnější)

Úkol 9: Hledání Býka ( lov ) - Jeden, který představuje býka, půjde do lesa a někam se schová. Cca po minutě pískne a vlčata se ho snaží najít. Kdo se ho dotkne, má kořist .

Úkol 10: Zachraňte Mauglího. Pro Baghýru nebylo jednoduché Mauglího zachránit. Musel ulovit býka – velkého a statného. Vlčata rozdělíme na dvě družstva. Před nimi postavíme překážkovou dráhu (třeba z laviček). Na konci dráhy je vytvořený obraz býka. Cílem je překonat překážkovou dráhu a hodit co nejvíce šišek (ze tří) do býka. Pak se vrátí zpět a běží další z družstva.

Úkol 11: Jak si vlci běží pro býka. Rozdělíme se na dvě družstva. V těch družstvech si rozdáme čísla od jedné do X. Stoupneme si do dvou lajn asi 20 m od sebe. Doprostřed mezi se postaví človíček se šátkem. Říkají se čísla a podle nich se vybíhá k šátku. Úkol : ukořistit šátek a doběhnouti zpátky do své lajny. Když se jí dotkne ten z druhého družstva, získávají bod oni. Čím víc čísel u šátku, tím větší sranda.

Další kapitola: 3.příběh - Zákony

Zpět na obsah







© 2009-2020, ARTEGA, z.s.
Webové stránky ARTEGA, z.s. - Diplomy, fonty a hry zdarma ke stažení - Epřehledy - Rychlý přehled v nejrůznějších oborech
Lidový slovník - význam slov zastaralých, slangových, odborných i cizojazyčných
Milujeme hudbu - originální texty a české překlady písniček - Akordník - písničky s akordy na kytaru
ITBlogček - Rady a návody pro počítačové všeználky - Phaeriss - vlastní autorská hudba zdarma i do provozoven